סיכום סופשבוע

רגיל

דווקא בסוף שבוע עמוס שסיים שבוע עמוס הרגשתי את האוויר שחסר לי.

 

היה מפגש גיבוש שארגן הוועד שהיה ממש נחמד. לנן יש כיתה טובה ובסך הכול מצאתי לא מעט אימהות שהיה לי נחמד לדבר איתן והילדים שיחקו יפה והשתתפו יפה בהפעלות. אני חושבת שליד הילדים האחרים למדתי להעריך הרבה תכונות טובות בנן. יש שני בנים שם שהם ממש אגרסיביים וחוצפנים (מאחד ממש התחלתי להרגיש פחד) וממש שמחתי שנן גם בשיא התנהגות רעה לא מגיע לרמות כאלה.

חוץ מזה אמא אחת גילתה לי שיש במערכת הממוחשבת הכיתתית אפשרות לראות האם היו לילד אירועי משמעת. היא אמרה שלילד שלה היו כמה אבל מאז הוא השתפר וקיבל מילים טובות. הילד שלה הוא ילד נחמד ועדין כך שצפיתי שגם לנן יהיו פה ושם אירועי משמעת.

נכנסתי לאתר ולהפתעתי אני מגלה שבחודש שבו הם לומדים נן קיבל 7 מילים טובות ומחמאות על השתתפות פעילה ויפה בשיעורי מוסיקה ואמנות (הפתעה!) ואירוע המשמעת היחיד שלו היה ששכח להביא חוברת חשבון (גם אני קיבלתי פתק הערה, מסתבר שהפתקים נפוצים מאד)  רצתי להחמיא לנן והוא אמר לי שהוא לא מבין כי הוא לא ממש התנהג יפה. ואז הבנתי שהמדדים של נן לגבי מהי התנהגות לא יפה שונים מהמדדים של בית הספר. כנראה שאנחנו הורים מחמירים.

 

בקיצור, גאווה פולנית והקלה מסוימת.

 

אחר כך הגענו הביתה ובמקום לנוח לקחתי את נן לבריכה. שחינו המון והשחיה עשתה לשנינו ממש טוב. אחר כך גם קצת טיילנו בגינה של הבריכה וגילינו מלתחה שאף אחד לא משתמש בה. נן קרא לזה מלתחה סודית.

 

לפני מפגש הגיבוש הספקתי לסיים את "העיניים הצהובות של התנינים" מזמן לא נהניתי מספר כמו שנהניתי ממנו. כיף.

 

 

במילים אחרות, רווחה ודלק להתחיל שבוע חדש ושנת לימודים אקדמית חדשה.

 

»

  1. אני לא חושבת שכל כך חשוב מספר ההערות החיוביות או השליליות. העיקר שהילד מתפקד היטב, ומרגיש מאושר.
    אם היו לו רק הערות חיוביות הייתי מודאגת. שרק לא יצא מושלם!

    • לגבי המושלמות, לא דואגת. ילד נורמלי.
      ההערות לא אומרות לי מי הילד שלי אבל הן אומרות לי שהילד למד את סביבתו ואת המצופה ממנו. למעשה אני מגלה אצלו גם יותר ויותר אהבת למידה וזה אומר גם שהמורות שלו עושות עבודה טובה.

  2. איזה יופי!!
    עינן האירגון בכיתה א’ הוא מאד מאד מסובך לילדים.
    קשה להם להבין מה בדיוק רוצים מהם,
    כל המחברות נראות להם אותו דבר….
    לאט לאט הם לומדים, אבל גם אחר כך צריך לעזור להם ולעקוב.
    כיף לכם שיש לכם בריכה זמינה.

    ובעינין הספורט מהפוסט הקודם=
    אני כל כך מקנאה בך. איןלך מושג עד כמה……

    שבוע נהדר!

    • עניין ההתארגנות היה לא פשוט לנן ולא פשוט לי ולקחתי את זה כנתון. למעשה אני מופתעת לטובה כי צפיתי שיהיה יותר קשה. אולי בגלל זה גם התכוננתי לזה יותר ופיתחתי אסטרטגיות לעזור לו בזה.
      ולגבי הספורט גם לי יש תקופות מאאאד עצלות בהן אני לא עשוה כלום. צריך להתחיל ולשמוח כל פעם שמצליחים.
      שבוע נפלא

    • אני מבינה את הרתיעה כי איך אפשר לכמת התנהגות של ילד ולסכם אותו בכמה מילין ע"פ התנהגות אקראית.
      אני יכולה להגיד לך שיש בזה גם צדדים טובים:
      1. אם יש ריבוי אירועי הפרות משמעת זה אומר שהילד בתקופה קשה וצריך יותר לשים לב. מאתרים את זה מוקדם ולא כשהמורה מזמנת לשיחה. אירוע משמעתי מבחינתי אומר שלילד שלי יש קושי.
      2. מילה טובה זה נהדר וטוב שהמערכת מאפשרת גם את זה. כל אדם וכמובן ילד חייב גם חיזוקים חיוביים להתנהגות טובה. אנחנו פחות יודעים מה קורה בבית הספר וילד לא תמיד משתף.
      והמערכת הממוחשבת היא מוגנת סיסמה. זה לא שכל אחד יכול לדעת איך הילד שלי או ילד אחר התנהגו.
      מבחינתי היא עוד כלי שעוזר לי להבין יותר טוב מה עובר על הילד בבית הספר גם כשהוא לא משתף.

      • תודה על ההבהרות. פחות מרתיע 🙂 אני מסכימה שזה כלי טוב כדי לקבל איזשהו מושג אובייקטיבי ושוטף לגבי התפקוד (לאו דוקא הלימודי) של הילדים בכיתה. 

  3. את מתחילה שנה אקדמאית חדשה?
    גם אני.
    לא ידעתי שאת סטודנטית גם.

    אני שמח בשבילך שאת יכולה להיות גאה בנן.
    וואו. איזה קשה זה להיות הורה.
    כל הזמן הילד בראש מעיינך.
    כל הכבוד לך שאת נושאת בנטל הזה.

    • אני לא סטודנטית לצערי. מאד אהבתי להיות כזאת. אני עובדת במכללה עם סטודנטים.
      אני מגדלת ילד מבחירה ולא מרגישה את זה כנטל. ואני ממש לא רוצה לחיות דרך הילד אבל לפעמים אני כן, כנראה.

  4. איזה קטע, הספר הזה מחכה לי ליד המיטה. מההצה קלה בו הוא ממש מצא חן בעיניי, בינתיים התעכבתי כי היו קריאות לסיים. אם נהנית זו סיבה טובה נוספת לקרוא.
    חיוך על נן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s