5 דברים של אתמול

רגיל

כן, לא הצלחתי לכתוב אתמול. היה יום קצת אינטנסיבי

 

1. אמא וסבתא באו לבקר אותנו וכרגיל אנחנו נהנים מהאהבה שלהן. לא מובן מאליו בכלל.

 

2. סומאק בסלט

 

3. הצלחתי להתגבר על ערימת כלים מפלצתית  ביותר שהייתה בכיור. תחושה של הישג.

 

4. נדודי שינה הובילו אותי לקרוא את הספר של דן אריאלי "לא רציונלי אבל לא נורא" שחוקר כלכלה התנהגותית.מדובר באדם מרתק שמשלב את חייו האישיים במחקר שלו המתייחס בעיקר לחוסר הרציונליות בה אנשים  מקבלים החלטות. הוא יודע לשים את האצבע על החלקים המגוחכים בנפש האדם עם הרבה חמלה והרגשתי שלמדתי מהספר הרבה על עצמי ועל הסיבות לכך שיש דבריםש אני לא עושה נכון בחיי. יש בזה הקלה לקבל את קצה החוט הזה של מה אני רוצה מעצמי ומה אני רוצה מהעבודה שלי ומהסביבה שלי.

ממליצה על הטורים שלו בכלכליסט

ועל ההרצאות שלו ב TED

 

5. הצלחתי לישון במונית שירות לשם שינוי וזה ממש עשה לי טוב.

 

 

תגובה אחת »

  1. לסומאק חוץ מהצבע היפה יש טעם? איזה?

    אני אוהבת לסיים לרחוץ כלים, ולקפל כביסה. מערימה ענקית פתאום נעשה סדר. זה הרבה יותר מתגמל מהמון דברים אחרים מתמשכים ושקופים כמו חינוך ילדים למשל…

    • הסומאק חמצמץ ומתאים לתיבול סלט וגם הולך עם כרובית.
      ואני איתך. עבודות לינאריות עם התחלה וסוף נותנות מצד אחד תחושה של סיפוק אבל הן גם סיזיפיות ולכן הסיפוק שלהן מועט יחסית כי הרי מחר תהיה עוד כביסה ויהיו עוד כלים.
      גידול ילדים זו עבודה מפרכת שמורכבת מהמון פרטים קטנים אבל יש הרבה יותר משמעות בצידה 🙂

  2. האפשרות לישון בדרך היא אחד היתרונות (הלא מרובים) של תחבורה ציבורית.  אני הפכתי לישנונית לגמרי באוטובוסים 🙂

  3. 1. התרחשות נעימה שאינה מובנת מאליה עשויה להסב לנו תחושה של התרוממות רוח.
    2. לא מת על סומאק. קניתי פעם בשוק בעכו העתיקה והשקית המיותמת נחה לה עד עצם היום הזה באחת המגירות במטבח.
    3. אין לך מדיח כלים?
    4. אני מכיר תיאוריה פסיכולוגית/כלכלית של דניאל כהנמן העוסקת בקבלת החלטות שאינן בדיוק רציונאליות שזיכתה אותו ב-2002 בפרס נובל.
    5. יפה שישנת. לאחרונה קראתי עד כמה חשוב לישון כל יום לפחות 8 שעות. חסר בשעות שינה עלול לגרום לבעיות קוגניטביות ולנזקים במערכת החיסונית.

    • 1. בהחלט במיוחד שאני מודעת ליותר מדי אנשים שאין להם את זה. זה גורם לי להעריך.
      2. כנראה זה טעם שנוי במחלוקת.
      3. אין לי מדיח . אני המדיח.

כתיבת תגובה